Programy żywieniowe



Program odchudzania Cambridge proponuje pożywienie i przekąski, które są tak dobrane aby ułatwić tworzenie nawyku spożywania zdrowego żywienia. Wiesz dokładnie jaką ilość kalorii i w jakich porcjach potrzebujesz spożywać, aby nie przybierać na wadze. Szybko przyzwyczaisz się do nowego sposoby odżywania i nie będziesz musiał już liczyć kalorii. Zdrowe żywienie natomiast pomaga w dużym stopniu utrzymywać wagę w długoterminowej perspektywie. Wystarczy jeden produkt Cambridge spożyty w ciągu dnia, aby dostarczyć Ci wszystkich niezbędnych składników odżywczych oraz dodatkowo pomoże utrzymywać zalecaną ilość 4 do 5 posiłków w ciągu dnia. Nasi konsultanci chętnie Ci o wszystkim opowiedzą.

 

Kontrola ciała

 

Żeby utrzymywać idealną sylwestkę, którą uzyskasz stosując się do programu będziesz musiał kontrolować swoją wagę oraz ilość spożywanych kalorii. W ten sposób Twoje wyniki będą trwałe, a zbędne kilogramy nie będą wracały. 

Jeżeli stosowałeś się do diety przez dwa miesiące, to przez taki sam okres czasu powinieneś powracać do zwykłego odżywiania. Musisz w tym czasie zadbać o dostarczenie organizmowi dodatkowej ilości energii przy jednoczesnym kontrolowaniu swojej wagi. Może to powodować kilkudniowy przyrost masy ze względu na zatrzymanie wody w ciele. Łatwo się jednak go pozbędziesz dzięki aktywności fizycznej - wystarczy aktywny spacer lub gimnastyka.

 

Zwiększanie ilości przyjmowanych kalorii będziesz zwiększał aż do momentu uzyskania podaży kalorycznej o ok. 400 kcal mniejszej niż zalecają normy, a jednocześnie Twoja waga będzie się utrzymywała w jednym punkcie. W przypadku kobiet posiadających siedzący tryb życia jest to od 2100 do 2500 kcal, natomiast u mężczyzn od 2700 do 3100 kcal. Również kolejność spożywania produktów ma wpływ na Twój orkagnizm. Warto rozpoczynać od produktów, które dostarczą Twojemu organizmowi pełnowartościowe białka jak np. ryby, nasiona roślin strączkowych, chude mleko i mięso, przetwory mleczne. Kolejnym krokiem będzie spożycie większej ilości złożonych węglowodanów, które znajdziesz np. w kaszy, ciemnym pieczywie, makaronach (o niskim IG). Na koniec natomiast powinieneś skupić się na dostarczeniu organizmowi odpowiedniej dawki tłuszczów. W tym wypadku pomoże Ci oliwa z oliwek lub innymi olejami roślinnymi. Produktami zawierającymi zaledwie 50kcal mogą być: mały kawałek filetu z piersi z kurczaka, mała gruszka, kawałek chudego twarogu, dwa pomidory, łyżka płatków owsianych.


Te zmiany pomogą Ci zdrowo się odżywiać!

 

Jak już uda Ci się osiągnąć zaplanowane efekty to nie będziesz chciał, żeby efekty te się cofnęły. Warto wyrobić w sobie nowe, dodatkowe nawyki związane nie tylko z samymi spożywanymi produktami, ale również takim aspektom jak robienie zakupów oraz przygotowywania posiłków.

 

Zakupy 

  • Sporządzaj listę zakupów
  • Nie rób zakupów kiedy jesteś głodny
  • Wybieraj produkty, które na etykiecie mają zawartość tłuszczu mniejszy niż 5%
  • Określ sobie czas na zrobienie zakupów i trzymaj się go

 

Przygotowywanie posiłków 

  • Odkrawaj z mięsa widoczny tłuszcz
  • Oddzielaj skórę od drobiu
  • Samodzielnie przygotuj dressing do sałatek z musztardy, miodu, octu lub soku cytrynowego

 

Gotowanie 

  • Gotowanie na parze pozwala zatrzymać składniki odżywcze, a poza tym jest szybkim sposobem na przygotowanie posiłku
  • Podczas grillowania użyj naczynia do opiekania, a by odsączyć tłuszcz zamiast smażyć
  • Smażąc na blasze szybko przygotujesz jedzenie jeżeli będzie ono przylegało
  • Ugotuj rybę w białym winie lub kurczaka w rosole. Umieść filet z łososia i odrobinę pokrojonego wcześniej selera lub kopru włoskiego w małym rondelku. Następnie polej 50 ml białego wina i 100 ml wody. Gotuj delikatnie.
  • Jeżeli chcesz gotować w papilotach to zwiń kurczaka, rybę lub warzywa w folii lub pergaminie i ugotuj je na parze lub upiecz. Po umieszczeniu białej ryby na folii, posyp ją ziołami, sokiem z cytryny, czarnym pieprzem i pokrojonym w plastry pomidorem. Zawiń i gotuj na parze dopóki będzie miękka (10-15 minut)
  • Na wolnym ogniu możesz gotować wiele potrwać nie używać do tego tłuszczu. Wystarczy że będziesz miał patelnię, do której nie będą przylegały produkty
  • W przypadku mikrofalówek przygotowanie potraw jest szybkie i proste - nie wymagają dodawani do nich tłuszczu